Oamenilor presei (sau pilda filosofului miop)

Asta e ziarul meu, mica mea gazeta, si e atat de slaba la update-uri.. Iti jur ca nu stiu ce m-as fi facut daca as fi fost redactor, sau, mai stiu eu din ce alta breasla jurnalistica sa fi facut parte. Imi place realitatea, desi uneori e atat de abraziva incat te indoi de durere, spiritual vorbind, nu vorbim de chestii mai rele. Insa, daca stau mai bine si ma gandesc, o sa vorbim in randurile ce urmeaza despre o ciudatenie, ce mi se pare un pic lamentabila. Mai sus mentionat este cuvantul ‘jurnalism’. Atasez si un mic disclaimer aici – nu am studiat jurnalismul, nu ma pricep, consider ca gravitez liber departe de vreo orbita a notiunii de jurnalism. Am insa o idee despre cum si in ce fel se mananca notiunea sus-numita. Am mers un pic mai departe, tavalindu-mi putin pupilele prin Codul Deontologic al jurnalistului, adoptat de Conventia Organizatiilor de Media. Ei bine, aici se trag niste linii clare intre ce ar trebui sa citim intr-un ziar de prima mana, si ce se gaseste in acel ziar in numarul de maine. Pare-mi-se ca acest Cod Deontologic, pentru foarte multi jurnalisti este mapa aia de pe coltul biroului. „Care mapa, aia de acolo?”  „Da”  „Aaa.. nu e domne atat de important, alea le citeam in facultate, acum facem meserie aici!” Perfect de acord domnule, e important aspiratorul de 3000 de euro al Zavorancei. Exista o vorba – Un filosof este un miop aflat noaptea intr-o camera pe intuneric, in cautarea pisicii negre, iar un jurnalist este cel care a gasit-o. Stii ce zic? Si ma scufund in presa online, in versiunile electronice ale ziarelor, sau site-urile unor televiziuni de pe la noi. Titlurile sunt in fiecare zi bazate pe acelasi schema, lasand la o parte omorurile, violurile si alte nenorociri, ia ca exemplu felul in care degenereaza toata situatia cu sinuciderea Madalinei Manole. Apar blesteme, vrajitori, case insemnate, conspiratii.. asteptam orci, elfi, maturi zburatoare, harpii,  cavaleri in armura, tomberoanele lui Tolea si mai stiu eu ce alte item-uri „diaconesciene”. Cinic. Or sti ei ce-or sti, insa.. felul in care se vede de aici, din coltul cititorului necizelat.. parol d’onor, mon cher! Am vazut titluri stufoase pe RSS-ul proteveului, insa o data accesate mi-am dat seama ca-s precedate de cate o stire nu mai lunga de doua trei randuri, din care primul era titlul repetat. Si cu modul ‘Din Topor’ pus pe ‘on’ indraznesc sa te intreb – De ce ar trebui sa-mi pese ca Vlad Mirita isi plimba gagica pe ATV? De ce m-ar interesa ca Delia Matache nu face topless? Oare pot sa traiesc si fara sa stiu ca virgula Carmen Serban a fost brutareasa? Sunt sigur ca pot. Acum ma duc sa ma culc, pana nu ma transform in jurnalist, ca doar deh, asta e ziarul meu, mica mea gazeta.

Published in: on Iulie 22, 2010 at 9:51 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bluelimes.wordpress.com/2010/07/22/167/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Wooooooooooooooord!


Lasă un răspuns

