Mainstream.

Dupa decade de lupte sangeroase cu lenea, si hai sa recunosc, speriat cumva putin de unii bloggeri care ataca si taie in carne vie tot ce se scrie pe pagini mai ‘modeste’ decat ale lor, si care nu le impartasesc ideile cretine si fara haz, revin la micul meu jurnal de bord, neglijat de ceva vreme buna.

Dragule prieten, deci, cuvantul de ordine de azi, e cel din titlu. Direct sau indirect. E o notiune care migreaza prin sute de definitii. O notiune care calatoreste de la muzica si pana in subtilitatile Codului Bunelor Maniere. Suntem tentati deseori sa-i spunem ‘in randul lumii’, ‘ca lumea’, ‘cum trebuie’, etc.  Mainstream-ul e funia de care atarni, de care te tii disperat, si care te zgaltaie si te misca din stanga in dreapta, punandu-ti mari probleme. Tu nu vrei sa cazi. Nimeni nu vrea.  Dar, asa cum fiecare fir sau nor gros de fum, pleaca de la un foc, mocnit sau nu, indraznesc sa ma intreb in sinea mea, care este focul acestui mainstream?  Asa cum fiecare lucru are ying-ul si yang-ul lui, asa si „randul lumii”. Parti mai frumoase, si parti mai ciudate, urate. Nu ma intreb de unde vin cele frumoase. Ci celelalte. De ce retardeaza ele oamenii care le urmeaza?  Chestiile de genul asta, nu te lasa sa evoluezi moral.  O explicatie ar fi, ca e o fuziune a mai multor oameni cu aceleasi puncte de vedere, iar cand raul asta de puncte de vedere isi iese din albie, devine mainstream!  Crasmele de manele, maneaua in general, e mainstream – face it! suntem putini, foarte putini si cu ideologii prea imprastiate ca sa se nasca un mainstream din ele! Ei stiu un lucru – vrem asta! atat. Dezvoltare intelectuala? Evolutie morala? Nici vorba. Gasim d-astea in Spania, nu?  Stupefiantele, mai ales in formele mai accesibile, stii ce zic. Mainstream! Nu ai cum sa nu. Trebuie.  Povestea e „Salut, sunt ****** si sunt spart. Traiesc intr-o lume de sparti, si e marfa, prietenii mei sunt sparti. Probabil fac sex cu prietena mea, care sparta. Grav. Masina mi-a fost sparta de niste sparti care s-au spart pe altceva decat ma sparg eu si prietenii mei. Tata nu ma mai lasa sa o conduc. De, el nu e spart. Idiot. Mergem la party-uri sa ne spargem. Dupa ce ne spargem, adormim plini de bale si ne spargem din nou cand ne trezim. Am o viata marfa. Ma duc sa ma sparg, pa!”     Bineinteles ca nu am cum sa ma prezint in fata interlocutorului cu baliverne de genul „m-am hotarat sa am grija mai mare de mine, mai ales de cand incepusem sa am unele probleme, deci nu mai fumez, si nu mai iau nimic”  si am obosit sa mai militez pentru moderatie si self-control, in vremurile in care am auzit „Magic” si „Special Gold” mai des decat mi-am auzit numele.  Dar am vorbit excesiv despre asta. Muzica, pentru a fi vanduta, trebuie sa fie mainstream, ca sa intri intr-un club de fite, tre sa fii imbracat mainstream. Daca scrii poezii, nu exista mainstream, pentru ca e mainstream sa nu citesti. Repere si tipare. Ce fac ei? Isi vad de mainstream-ul lor, ca o turma al carei cioban nu-l vad. Ce fac eu? Imi vad de ‘mainstream-ul’ meu mergand linistit pe calea mea de om „trist” si „not cool”, sustinandu-mi punctele de vedere, pentru ca binele si raul, astea sunt! (cum spunea cineva..) E mult mai greu sa ai propriile tale ideologii decat sa le imprumuti pe ale altora. Insa.. cineva tot trebuie sa o faca.. Revin..

Un exemplu bun, despre cum distorsioneaza maistream-ul muzica! Eu nu am putut sa ascult pana la capat.

Published in: on Aprilie 13, 2010 at 5:46 pm  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://bluelimes.wordpress.com/2010/04/13/mainstream/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. habibi hamalala habibi s’a manelizat busta… e prea trist. I say we should just „go with the phlow” =] auzi.. da de anglia nu povestesti nimic??? sau am fost niste turisti ‘mainstream’? ;))


Lasă un răspuns

