Gri.

Ies din bloc..asta e aerul ala la care ma gandeam asta vara si parea atat de departe.  Rece, umed, nemilos si nesigur. Mai sus e gri, e atat de deprimant gri-ul asta, incat mi-e greu sa am in vedere ca voi tot vedea peisajul pana in aprilie incolo. Metamorfozele se simt, totul se pregateste de hibernare, insa eu ma gandesc de pe banca din statie, oare nu ar fi mai simplu daca as hiberna si eu o data cu mare parte a naturii? Un somn usor si dulce pana in primavara, cand o sa ma trezesc cu soarele in ochi, fara sa-mi pese de am pierdut iarna care a trecut. Nu. Trebuie sa iau frigul in piept, concluzie care imi da un fior… si inchid mai ferm fermoarul, pana la gat. M-as bucura ca un copil la ideea ca vin sarbatorile de iarna, cu miros de cozonac sau placinta cu mere.. As zambi larg la gandul zapezii care schimba fata orasului intristat de ger..  As adormi uitandu-ma la beculetele care lumineaza ritmic in camera mea. Dar cel mai mult m-as bucura daca as putea dormi pana la primavara. Pentru ca stiu ca o sa fie niste sarbatori impodobite cu facturi si problemele cu banii vor lua amploare ca in fiecare an, stiu ca la mine in casa o sa miroasa a cozonac si placinta cu mere, dar de la celelalte apartamente, asa cum stiu ca iarna o sa schimbe fata orasului, dar cu o ploaie scarboasa probabil sau cu nimic.  Sunt pesimist ai spune. Nu, chiar nu.. Astea mi-s perspectivele. Sunt gata sa iau frigul in piept, eu nu obosesc sa incerc, sa lupt, sa sper, si da, suna a cliseu, dar.. asa ar trebui sa faci si tu. In autobuz acum, omul asta in varsta din fata mea probabil tot la perspective troienite se gandeste. Oare el..  nu, nu cred.. Pare singur si sarac, cu cearcane si sacoul vechi. Cu parul alb si pantofi tociti. Insa nu priveste in jos, si ochii ii stralucesc a buna speranta. Zambesc, pentru ca da! asta e ideea! Nu trebuie sa privesti in jos, da din coate, si asa, lovit de griji si de necesitati, priveste inainte.. Hai sa nu ne mai gandim la petele negre ale vietii asteia pestrite. Ma ridic usor de pe scaun si ma intrept spre usa.. Urmeaza statia Decembrie!

Si o piesa..

Published in: on Noiembrie 3, 2009 at 8:08 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://bluelimes.wordpress.com/2009/11/03/gri/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

